آیا فلفل سیاه برای شما مناسب است؟
نوشته شده توسط : ساحل

آیا فلفل سیاه برای شما مناسب است؟

هزاران سال است که فلفل سیاه یک عنصر اصلی در سراسر جهان است. غالباً از آن به عنوان "شاه ادویه ها" یاد می شود ، از میوه خشک و بی آب گیاه بومی هند Piper nigrum است. هر دو فلفل سیاه کاملاً سیاه و فلفل سیاه نیز معمولاً در پخت و پز استفاده می شوند.

Properties and uses of black pepper | Cookist.com

 

علاوه بر افزودن طعم به غذاها ، فلفل سیاه ممکن است به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و انواع مزایای سلامتی را به شما ارائه دهد. در این مقاله نگاهی به فلفل سیاه از جمله فواید آن ، عوارض جانبی و کاربردهای آشپزی می اندازیم.

ممکن است مزایای سلامتی را فراهم کند
ترکیبات موجود در فلفل سیاه - به ویژه ماده فعال آن - پیپرین - ممکن است در برابر آسیب سلولی محافظت کند ، جذب مواد مغذی را بهبود بخشد و به مشکلات گوارشی کمک کند.

یک آنتی اکسیدان قدرتمند
مطالعات متعددی نشان می دهد که فلفل سیاه به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن شما عمل می کند (2 ، 4).

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که با آسیب سلولی ناشی از مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد مبارزه می کنند.

رادیکال های آزاد به دلیل رژیم غذایی ضعیف ، قرار گرفتن در معرض آفتاب ، سیگار کشیدن ، آلاینده ها و موارد دیگر تشکیل می شوند.

یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که عصاره های فلفل سیاه قادر به مقاومت در برابر 93٪ از آسیب های رادیکال آزاد هستند که دانشمندان در تهیه چربی تحریک می کنند.

یک مطالعه دیگر در مورد موشهای صحرایی با رژیم غذایی پرچرب ، نشان داد که درمان با فلفل سیاه و پیپیرین باعث کاهش میزان رادیکال آزاد به مقادیر مشابه با موشهای صحرایی که از یک رژیم عادی تغذیه می شوند.

سرانجام ، یک مطالعه لوله آزمایش در سلول های سرطانی انسان خاطرنشان کرد که عصاره فلفل سیاه قادر به متوقف کردن 85٪ از آسیب های سلولی مرتبط با رشد سرطان است.

همراه با پیپرین ، فلفل سیاه حاوی ترکیبات ضد التهابی دیگری - از جمله اسانس لیمونن و بتاکاروفیلن - است که ممکن است در برابر التهاب ، آسیب سلولی و بیماری محافظت کند.

در حالی که اثرات آنتی اکسیدانی فلفل سیاه امیدوارکننده است ، در حال حاضر تحقیقات محدود به آزمایش لوله های آزمایشگاهی و حیوانات است.

جذب مواد مغذی را تقویت می کند
فلفل سیاه می تواند باعث افزایش جذب و عملکرد برخی مواد مغذی و ترکیبات مفید شود.

به طور خاص ، ممکن است جذب کورکومین را بهبود بخشد - ماده مؤثر موجود در زردچوبه ادویه جات ضد التهاب.

در یک مطالعه مشخص شد که مصرف 20 میلی گرم پیپرین به همراه 2 گرم کورکومین میزان دسترسی کورکومین در خون انسان را 2000٪ بهبود داده است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که فلفل سیاه ممکن است جذب بتاکاروتن را بهبود بخشد - ترکیبی که در سبزیجات و میوه هایی وجود دارد که بدن شما به ویتامین A تبدیل می کند.

بتاکاروتن به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند که می تواند با آسیب سلولی مقابله کند ، عمل می کند ، از این رو از شرایطی مانند بیماری قلبی جلوگیری می کند.

یک مطالعه 14 روزه در بزرگسالان سالم نشان داد که مصرف 15 میلی گرم بتاکاروتن با 5 میلی گرم پیپرین به میزان قابل توجهی سطح خون بتاکاروتن را در مقایسه با مصرف بتاکاروتن به تنهایی افزایش می دهد.

ممکن است باعث هضم و جلوگیری از اسهال شود
فلفل سیاه ممکن است عملکرد مناسب معده را تقویت کند.

به طور خاص ، مصرف فلفل سیاه ممکن است باعث آزاد شدن آنزیم ها در لوزالمعده و روده های شما شود که به هضم چربی و کربوهیدرات کمک می کند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که فلفل سیاه همچنین با مهار اسپاسم عضلانی در دستگاه گوارش و کاهش سرعت هضم غذاها ممکن است از اسهال جلوگیری کند.

در حقیقت ، مطالعات انجام شده در سلولهای روده حیوانات نشان داد كه پیپروین در دوزهای 4.5 میلی گرم در هر پوند (10 میلی گرم در كیلوگرم) از وزن بدن با لوپامرید دارویی ضد پلاسما شایع در جلوگیری از انقباضات روده ای خودبخود قابل مقایسه است.

به دلیل اثرات مثبت آن بر عملکرد معده ، فلفل سیاه ممکن است برای افرادی که هضم و اسهال ضعیف دارند مفید باشد. با این حال ، تحقیقات بیشتری در انسان لازم است.

فلفل سیاه و ترکیبات فعال آن فلفل ممکن است دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قدرتمند ، باعث افزایش جذب برخی مواد مغذی و ترکیبات مفید و همچنین سلامت هضم شوند. هنوز تحقیقات بیشتری لازم است.

خطرات احتمالی و عوارض جانبی
فلفل سیاه در مقادیر معمولی مورد استفاده در غذا و پخت و پز برای مصرف انسان بی خطر است.

به نظر می رسد مکمل های حاوی 5-20 میلی گرم پیپرین در هر دوز بی خطر هستند ، اما تحقیقات در این زمینه محدود است.

با این حال ، خوردن مقادیر زیادی فلفل سیاه یا مصرف مکمل های پرمصرف ممکن است منجر به عوارض جانبی جانبی مانند احساس سوزش در گلو یا معده شود.

علاوه بر این ، فلفل سیاه ممکن است باعث افزایش جذب و در دسترس بودن برخی داروها ، از جمله آنتی هیستامین ها شود که برای تسکین علائم آلرژی استفاده می شود.

اگرچه این ممکن است برای داروهایی که ضعیف جذب می شوند مفید باشد ، اما همچنین می تواند منجر به جذب زیاد خطرناک دیگران شود.

اگر علاقه مند به افزایش مصرف فلفل سیاه یا مصرف مکمل های پیپورین هستید ، حتماً در مورد p با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

موارد استفاده از آشپزی
می توانید فلفل سیاه را از چند طریق به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

فلفل سیاه یا کلوچه های سیاه سیاه موجود در یک گلدان با چرخ آسیاب در فروشگاه های مواد غذایی ، بازارها و بصورت آنلاین رایج است.

از فلفل سیاه به عنوان یک ماده در دستور العمل ها استفاده کنید تا طعم و ادویه را به گوشت ، ماهی ، سبزیجات ، سس سالاد ، سوپ ، سیب زمینی سرخ کرده ، ماکارونی و… اضافه کنید.

همچنین می توانید یک تکه فلفل سیاه را به تخم مرغ های خرد شده ، نان تست آووکادو ، میوه و سس های غوطه ور برای یک ضربه تند اضافه کنید.

برای تهیه ماریناد با استفاده از ادویه ، 1/4 فنجان (60 میلی لیتر) روغن زیتون را با 1/2 قاشق چای خوری فلفل سیاه ، 1/2 قاشق چای خوری نمک و کمی از دیگر ادویه های مورد علاقه خود ترکیب کنید. قبل از پختن یک ظرف با طعم دار ، این ماریناد را روی ماهی ، گوشت یا سبزیجات بریزید.

هنگامی که در یک مکان خنک و خشک نگهداری می شود ، ماندگاری فلفل سیاه حداکثر دو تا سه سال است.
خط پایین
فلفل سیاه یکی از محبوب ترین ادویه های جهان است و ممکن است مزایای چشمگیری برای سلامتی داشته باشد.

پیپرین ، ماده مؤثر موجود در فلفل سیاه ، ممکن است با رادیکالهای آزاد بجنگد و باعث بهبود هضم و جذب ترکیبات مفید شود.

فلفل سیاه به طور کلی در پخت و پز و به عنوان یک مکمل ایمن تلقی می شود اما ممکن است باعث افزایش قابل توجهی در جذب بعضی از داروها شود و در این موارد باید با احتیاط مصرف شود.

با این حال ، برای اکثر افراد ، ادویه کردن رژیم غذایی خود با فلفل سیاه راهی آسان برای افزودن طعم به وعده های غذایی و برداشت برخی از مزایای سلامتی است.





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: